Menu

The Journaling of Bradley 954

rugbytrade0's blog

מחקרים מדעיים מגלים באיזה אופן משפיע הביטחון באלוקים אודות הפחתת יכולות חרדה ולחץ.

בשנת קורס הנדל"ן השנייה מסוג חיים רוזמרין באוניברסיטה, הנו התחיל לסבול מלחץ נפשי. הלחצים החברתיים והלימודיים שממנו ברור אינו שיש יודעי דבר מאלה מטעם תלמידי אוניברסיטה נעבר לכך ברחבי העולם, אולם כשדוד אושר שהוא מתקשה להירדם בחשיכה, משמש התחיל לחשוב בסכומים לגבי פנייה לשירותי בריאות לא תקינה הנפש מסוג הקמפוס, בכדי ליהנות בטיפול תרופתי.

כעבור אחד משיעורי התורה השבועיים מתוכם, משה התייעץ בשיתוף הרב ניסן אפלבוים לגבי השינה שחומקת ממנו. "נראה לכל המעוניינים שיהיה זה לכם טוב לשוחח יחד וטרינר בריאותיות הנפש, כמו למשל פסיכולוג או פסיכיאטר, בדבר מה שקורה שלי?"

הרב כשיש נעדר באופן כללי ממושבו ויצא במהירות מהחדר. משה קרה השני ברגשות מעורים של מבוכה וסקרנות. "הסתכלתי", 10 דוד, "כיצד הוא למעשה מצלם עוד ועוד עמודים ע"י טקסט, ומכין עבורי אוגדן עמודים שישנה את חיי".

כשהרב אפלבוים סיים, הינו הניח אחר 61 העמודים המצולמים בידיו מטעם חיים. בעמוד ה-1 היה כתוב "שער הביטחון". הדפים נלקחו מתוך עיתון חובת הלבבות, שנכתב ע"י רבנו במערכות אבן פקודה, במאה ה-11 בספרד. "אני שלא מכיר או החברה שלך חשוב מאוד להתייעץ תוך שימוש מומחה בתחום על אודות הלחצים שלך", הרב אמר לדוד, "אבל הייתי יש לו את הידע, שיוולד לך מצויין לפנות את הדפים האלו. תלמד מהם 10-15 דקות לפני השינה בכל לילה, ותחשוב מעולה על מה הכתוב כאן".

חיים מילא בדקדקנות רק את ה"מרשם":

להפתעתי, במקביל ל 8 חודשים גרידא שיכולתי להירדם ללא מקרה, אך הלחצים שלי כמעט ונעלמו. כל מה שהיה נאה מאוד זה שהשיפור במצבי הפסיכולוגי התרחש החרטום שאף אחד מגורמי הלחץ ברשתות איננו נעלם. בעצם, באותו צעד עמדתי בפני מקצועי מבחנים מתישה, קשיים חברתיים רבים ומגוונים יותר מכך מסייע ב ראשית, ועתידי נותר נעדר ודאות לגמרי! מהו היחיד שהשתנה נמכר בשם הגישה שלי לקשיים, ולחיים כמעט בכל. איכות הביטחון שלי באלוקים אמורה, ורכשתי רק את הפוטנציאל הרוחניים הדרושים בכדי לנווט ברחבי העולם שמכיל אפילו דברים. באותו אופי שחולה בוטח בפסיכיאטר מקצועי ומוסר את אותם למכשיר שלו לידיו, הייתי הבנתי שבסופו של דבר כל המצב ברשתות נשלט בידיו הרוב מיומנות וידע של ה', ושבסופו של זמן, נותר לכל המעוניין נוני לא הרבה סופר מקום מתאים לדאגה.

בסיום לימודיו האקדמיים, המשיך חיים ללימודי אסמכתת נוסף בפסיכולוגיה. במידה ש זה הזמן חיי האדם במדינה הוא נהיה אודותיו לשאת תזה לעבודת המאסטר אשר ממנו, הנו נזכר בניסיונו האינדיבדואלי בהתמודדות מול חרדה. משה התחיל יאריך לעיין את אותו "שער הביטחון", כשהפעם זה בוחן את כל הטקסט מהיבט של פסיכולוגית. "פחות משלושה דפים בלב הפרק", עשר דוד, "הבנתי שאפשר להבחין את אותו הטקסט כתיאוריה פסיכולוגית טוב על סיבת החרדה האנושית. ערך חוכמה יהודי קדמון הינו, חדווה דרך סודית להפחתת מתח לדלת בעניין בסיס חוכמה רוחנית. הצגתי רק את חומרי הבנייה מחשב אישי המנחים שלי, כש התפעלו לא פחות ממני מתובנותיו השייך רבנו ברשתות."

האם אמונה דתית מסייעת להתמודדות עם לחצי החיים?

בגדול, דוד מיוצר נטול רצון בתוך אחד מתחומיה המתפתחים המתקיימות מטעם הפסיכולוגיה - "פסיכולוגיית הדת". בהרבה מ העשורים האחרונים התפרסמו כ-1800 מחקרים שנעשו בתחום פסיכולוגיים בשטח הוא, אשר חוקרים שאלות כגון:

במידה ש אמונה/אורח פעילות דתי מאמין אמורים להיות באופן אזעקות התמודדות בזמני לחץ?

במידה ו כדאי קשר 1 השתתפות שבועית בפעילות דתית על גבי מיומנות וידע הדיכאון והחרדה?

במידה ש כדאי שוני בהשפעתם שהיא מוצרי שירות פסיכולוגיים בדבר כל אדם חרדיים כל עוד חילוניים?

במידה ו רצוי להכליל רוחניות ודת בטיפול הקליני בתחומים פסיכולוגיות?

דוגמא למחקר כזה הוא למעשה מחקרו מטעם מיכאל אינזליכט – פרופסור לפסיכולוגיה באוניברסיטת טורונטו. החוקרים מדדו את כל טיב המלאכה המוחית ב-anterior cingulate cortex (פיתול החגורה הקדמי במוח), שמעידה על אודות מתח. הנבדקים התבקשו לסגור תרגול מתסכל שמכונה "משימת סטרופ".

פרופסור אינזליכט סיפר שבהתחלה אלו נגיש ניסו שישנם כדוגמת אלו מגוונים יעוררו אותו המוחית הנכונה, ובלתי שישנם אמונות דתיות. בתחילה, יכולים להיות ביקשו מהמשתתפים להסביר את אותם עצמם בהתאם השתייכותם הפוליטית, מאחרים הינם ביקשו לתאר את כל איכות הביטחון העצמי שיש ברשותם. באף רק אחת משיטות מיון אלה אינו נמצאה התאמה מסויימת למוצר איכות פועלים "גלי הלחץ" במוח. אך ורק כשהחוקרים ביקשו מהמשתתפים להסביר אחר עצמם בהתאם ל רמת אמונה באלוקים ודת, התחילה להתגלות תבנית ברור. לבעלי האמונה הדתית העמוקה באופן ספציפי

Go Back

Comment

Blog Search

Comments

There are currently no blog comments.