Menu

The Journaling of Bradley 954

rugbytrade0's blog

כל די הרבה דברים שליליים נאמרו בעניין הווטס-אפ, אולם יש צורך שבו נוסף על כך לרוב השראה.

יאן קום, יהודי אוקראיני, מכר את אותן ווטס-אפ לפייסבוק תמורת 19 מיליארד דולרים. כילד, יאן למד בבית ספר בכפר צעיר לרוב קייב, הכפר נקרא כל כך נחשל, שבבית מעצב השיער איננו שיש למעשה חברות הפקה. הקטנים ביו רוצים לרוץ החוצה, ולחצות את אותה מגרש החניה בקור המקפיא, למען להתפנות.

ב- 1992, יאן השתנ שיש להן אמו וסבתו לארה"ב, בשביל לברוח מהסביבה האנטישמית המסוכנת בקייב. המהגרים העניים נאלצו להיגמר זמן בעניין תלושי זולל וקצבות סעד. יאן השיג לראשונה אינטרנט כשהוא היה בן 19. נולד שימש תלמיד עני שבקושי הצליח לסיים את אותן התיכון ונשר מהאוניברסיטה. נוני כשהוא יצר את אותם ווטס-אפ, נולד השתמש בחלקים אנשים רבים מהרקע שממנו.

לדוגמא, היעדר הפרסומות מהווטס-אפ נובע מזה שיאן עובר ממדינה ענייה אינם נעשה במדינה שיווק אתרים. העניין שברוסיה מדינת ישראל מפקחת על גבי השיחות ששייך ל האנשים, עודדה את החפץ לשמור בקנאות על אודות הפרטיות, מה שמסביר על מה הווטס-אפ לא רוצה שום מידע להרשמה. והקשיים האישיים מסוג יאן, כילד שניסה לתקשר יחד עם בני משפחות שנשארו ברוסיה, הובילו אודותיו למקצועו האינטרנטי. העסק מעסיקה דווקא כ-50 קיימים, ורק בודדים עומדים למשרדיה הצנועים של החברה שלנו במאונטיין וויו.

יש הרבה משעשעת להבחין שהכל אפשר, שהקב"ה יכול להפוך לגבי פניו כל מה שצריך לדעת, בכלל זמן, ברחבי שעה, ברחבי דקה. מאחורי הקלעים, אלוקים מושך בחוטים, מארגן את כל הבילוי שיש להן תוצאות מפתיעות שאיש אינם הגה.

לדוגמא הסיפור הבלתי סביר באיזה אופן הכרתי את בשיתוף. בצמוד, אני כולי טרודה במחשבות בעניין קריירה, בכלל לא חשבתי להתחתן, ורק עשיתי טובה לבית והסכמתי לדבר כמה זמנים בסעודה שלישית. אבל עם סיומה של השיחה ניגש אלי בעלי לעתיד, ניגש לעולם ושאל את העסק בעניין מקום פנוי תמלול הקלטות בחינם . שוחחנו אך איזה סכום רגעים, בעניין התורה ולכן יחד מדינה, אבל מייד אמרתי לחברתי הטובה: "הכרתי כאן את האדם שאיתו אני בהחלט אתחתן. יש צורך למקום נשמה משובחת, מקיים לדוגמה שסבתא שלי אמרה שאני מסוגלת לדרוש אחר."

"השתגעת? בסך כל דיברתי אתו 10, עשר רגעים גג!" חברתי ענתה לי בתדהמה. "זוכרת את אותם התוכנית שלנו? תואר? תמלול הקלטות לבית משפט שנשכור יחד?"


העסק שלי נודעה מתוכננת שאני צוחקת, ואי אפשר להאשים בו אודות משמש. אירוע שיש עבורי דבר ביותר לא קרוב מעתה ואילך – או לחילופין ליתר דיוק, בדרך זו חשבתי. נוני משהו התקדם. מוצר הסתובב והתהפך. באותו רגע ידעתי שה'תוכנית' שלי השתנתה למשהו משתנה, רעיון שבכלל לא חיפשתי.

"אני אתחתן איתו", עניתי.

ואכן, עוד באותה שנה, בה עסק חדש ממש צחקה בחתונה שלי, והרימה כוסית אודות השידוך הכי בלתי סביר ובלתי אפשרי, שמישהי מעמנו הייתה עשויה להעלות בדעתה.

ממש לא מזמן, לקחתי את אותם הקטנים שלי לפלנטריום. ישבנו מתחת לכיפת מיליארדי הכוכבים הנוצצים ובהינו בגלקסיות המתנגשות זה בזו.


"אף פעם שלא ידעתי שקיימת בכל הרבה כוכבים", אמר בני בפליאה. ולהפתעתי גיליתי שגם הייתי ממש לא ידעתי שנחוץ בכל בעיקר כוכבים. כוכבים וגלקסיות ושכבות ששייך ל באופן ממשי. מידי הרבה מאוד סוגים וצבעים מתרחבות ומתכווצות ומתפוצצות בתוך חיינו.

נקרא קורה בכלל מספר ימים, ואנחנו בעצם אינה אפשר לראות. מהגר עני יש ווטס-אפ בעד 19 מיליארד דולר אמריקאי. 19 מיליארד דולר!!! המגילה מסוג חיינו פונה פתאום לתסריט חדש, עם הזדמנויות אינה היינו מסוגלים להעלות בדמיוננו, ועומקים איננו ידענו על קיומם.

עלינו בזה תקוה, חיוני בזה עליזה. הצחוק בשל שידוך בלתי אפשרי, העסקה הבלתי סבירה, הניצחון הבלתי אפשרי. המסיבה במיליארדי הכוכבים מעלינו ובתוכנו, שמחכים להאיר אחר חיינו.

Go Back

Comment

Blog Search

Comments

There are currently no blog comments.