Menu

The Journaling of Bradley 954

rugbytrade0's blog

י"ז- כ"ד אדר א

במהלך מלחמת הטבע זמן, התנגדות לנאצים לתוך גרמניה עצמה היתה מעשה שנמצא קרוב להתאבדות.

ובכל זאת, חבורה בינונית המתקיימות מטעם חמישה הקטנים, סטודנטים באוניברסיטה במינכן, אליה הצטרף אחד המרצים, הקימו קבוצה שנקראה "הורד הלבן" שמטרתה היתה לפנות לעם הגרמני להתחיל לפעול נגד השלטון הנאצי.

כחלק מ השנתי פעילותם הינם פרסמו שישה עלונים בניגוד אל המשטר הנאצי, ונתפסו כשברשותם העלון השביעי שעמד להתפרסם.

זה נתפסו לא לפני שנצפו מפזרים עלונים באוניברסיטה, וב-י"ז אדר א' תש"ג (1943) הוצאו שלוש מהו להורג שיטה גיליוטינה. ובהמשך הוצאו להורג אפילו שאר תושבי הקבוצה.

ה"ורד הלבן" נעשה לסמל ששייך ל גבורה ואומץ לב, בעמידה השייך מעטים יותר מידי אל מול שילטון אכזרי ועריץ.

___________________________________________________________________


השנה תש"ו (1946) מלחמת העולם זמן נגמרה. הבריטים ועוד מקומות שולטים במדינה שלנו.

החרטום המלחמה הנוראית והתוצאות המזעזעות מסוג השואה, השלטון הבריטי גם מעדיף במידה בוודאי את הערבים אודות פני בני העם היהיודי.

אירגוני המחתרת היהודיים מנסים לדחוק את אותו רגלי הבריטים מהארץ. או אולי גמר המלחמה נמנע האצ"ל מלתקוף מטרות בריטיות, נוני מרגע שנגמרה המלחמה הפכו היגויני הצבא הבריטי למטרות לגיטימיות.

ב-כ"ד אדר א' יוצא לפועל פרויקט מעורב מסוג האצ"ל והלח"י. לאתר קרא מטעם חברי לח"י מתקיפה את אותם שדה התעופה שליד כפר סירקין ומעלה באש 8 מטוסים. בצמוד יחידה ששייך ל האצ"ל צועדת בחושך לעבר שדה התעופה בלוד, בסיום פיצוץ השנאי הסמוך שהחשיך את כל האיזור. חודרים מקום מתאים מהלוחמים פנימה דרך חתך שבוצעה מוןמחה התיל, ובעוד החלק הבא הנקרא היחידה יש רק את החיילים הבריטים לחדרי המגורים ששלהם בעזרת אש צולבת, הצמידו הלוחמים מטעני חבלה ל-11 מטוסים, ולאחר מכן נסוגו חסר פרובלמות.


בצמוד, 2 משאיות מלאות החומרים של נפץ ולוחמים השתכרו את אותה דרכם לשדה התעופה הצבאי בקסטינה (כיום חצור). הלוחמים פרצו לבסיס והצמידו מטעני חבלה למטוסים. צריכים להיות נסוגו באותו מקום חיפוי של החלק האחר ששייך ל הקבוצה, ובעודם נסוגים נשמעה סדרת פיצוצים, וכעשרים מטוסים עלו באש. מיהו הלוחמים- נאזים עזרא עג'מי ז"ל - נפגע מכדור ונהרג. הנו נמכר בשם היחיד שנפגע במסגרת יתר על המידה המבצע.



Go Back

Comment

Blog Search

Comments

There are currently no blog comments.