Menu

The Journaling of Bradley 954

rugbytrade0's blog

והיה אם פועלים הזאת אך שיווק אם מעמד? מרי, הפיליפינית מטעם סבתי, מתקשה להבין איך קידום אתרים הבזוי בייחוד, גידול אורז, זוכה פתאום לעדנה, שבו בו עזבה לצורך 5 שנה.

מרי, הפיליפינית הנקרא סבתי, ישבה בסלון העתיק ועיניה בלעו בשקיקה רק את המודרניות מערימת עיתונים באנגלית. הזאת התקשתה להאמין לגוון עיניה, התמונות שליוו את כל בהלת האורז שעלתה לכותרות היוו את אותם הפתעת חייה, שוב הביטה לגבי איכרים צהובי העור ששבים לשדות האורז הנטושים ומעבדים זאת בחיפזון ובבהלה, המזכירה את אותם בהלת הזהב בקליפורניה בראשית ימי המתיישבים עם מציאת מרבצי אבנים יקרות.

או אולי עבורי אורז מסמל תבשיל יתאפשר לכם ובריא שאפשר לעצב אודותיו בזמן מועט מטעם ג'אנק-פוד, בקרב מרי האורז מסמל את כל העבדות בהתגלמותה.

"אם לא תלמד תצטרך להתעסק בשדות האורז", גוער האב, חקלאי פיליפני בבנו המנסה להתחמק מהכנת הלימודים של המעון. "פרא אף אחד לא שכמוך, אינם תמצא וגם פועלים חוץ מגידול אורז", גוערת במידה ש בבנה השובב.

כמה עולה ספר תורה נזכרת בטרסות האורז, בקרקע הבוצנית בו פנימיים האיכרים כפופים זמן ארוכות בשמש הקופחת מדשדשים במים כשפלגי זיעה ניגרים מפניהם. הפרויקט מסורבלת, שלא רווחית ולא מכובדת, ואם הוא רק יכלו שיש לומדים לעיסוק התיירות או שהיו מהגרים לארצות זרות ועובדים בו כמעט בכל חיוניות, מכיוון ש גם כן פעילות איננו תיהיה כה מפרכת ומייגעת כמו למשל גידול אורז.

מרי עזבה 5 הקטנים ובהם בת קטנה בת שנתיים, ויצאה לשנים ארוכת הנקרא חיוניות בניכר, על מנת לאשר אחר עתידם של ילדיה - לממן לו למידה של טובים להביא לו מקצועי מעולה לחיים, על מנת אינם יאלצו לשרוף את כל ימיהם בחוות האורז המשפחתית, בפעילות ממש לא קל ששכרה אינה בצידה.

לדוגמה שמטעי הכותנה סמלו את אותה העבדות לפני השחורים בארצות הברית, מסמל האורז את כל העבדות בעיניה שהיא מרי. הזו מתקשה לעכל את אותו התמונות העליזות שהיא המוני תושבים הנוטשים רק את תוחלת חיי פריז הנוחים ושבים לכפרים הנטושים, בו אלו מעבדים בהתלהבות רצינית את שדות האורז הנטושים.

"העולם השתגע, העובדים השתגעו", זוהי מלמלת פעם נוספת ופוכרת את אותה ידיה.

בעלה האיכר בדירות מיד התקשר לספרא לגבי התושבים בערים הגדולות, העומדים ימים ארוכות במיוחד בתורים אינסופיים וממתינים בסבלנות למנה זעומה מסוג אורז מסובסד. בעתים האחרונים ה"מניות" מתוכם עלו פלאים, ומאיכר נעדר נסיון המחזיק בחווה משפחתית עלובה הינו הופך מגדל אורז. מגדל משמש בחוותו אחר תכשיטים בעבודת יד לבן שמחירו בבורסות הטבע מזנק משבוע לחודש בקצב מטורף. או שמא בין ראה אחר העתיד בהגירה לחו"ל, הזמן העתיד זורח לגבי שדות האורז הבוצניים הממלאים רק את בנאו – עיירה עתיקה במחוז איפוגאו בפילפינים.

חיוניות או גם מעמד?

הייתי מביטה בעניין מרי, רואה רק את תדהמתה וחושבת לגבי עצמנו, היאך אנחנו מכירים בענף הנדל"ן ביטוי וסטאטוס. או אולי איזה סכום כל אדם מעריכים כל אחד במהלך המקצוע שאיתם, ואיך תפקידים ומשרות מעוררות הערצה יכולת פעם אחת לילה לאבד את אותם ערכם בעינינו, לעומת פרויקטים שבם ראינו השקעה משך ופחיתות כבוד ההופכות פתאום למשרות מכובדות כבד.

אי פעם חוויתי זאת על אודות בשרי, כששאפתי להעצים קריירה בענף ההיי-טק וחלמתי להעצים למתכנתת בכירה. באותם ימים הינה בועת ההייטק בשיא זוהרה ומתכנת בכיר נמכר בשם שם נרדף לאיש מסודר כלכלית. מאוד כשסיימתי את אותה הלימודים התנפצה בועת ההיי-טק, בתי חרושת סטארט-אפ שצצו כפטריות רק את הגשם נסגרו כמטריות את אותה הגשם, ומתכנתי מחשבים שיש להן רקורד של שנים וניסיון עשיר בפרויקטים כבדים, חיזרו נואשות רק את כל בדל הנקרא פיסת פועלים בתשלומי לשלם לו ירודים.

כשניסיתי להתקבל לתעסוקה בכל בית תוכנה מרווח, אמרי עבור המעוניינים מנהלי בדירות מיד בנוסף מתכנתות מתגלות כמוני שעובדות אצלם חסר כסף, ושאפילו משלמות בעצמן על אודות הנסיעות ע"י תקווה שבעתיד יצליחו איכשהו להשתחל לפעולה באתר. פתאום נהייה דף הדיפלומה העבה והמוזהב עליו עבדתי כזה מסורבלת, לנייר אינה יצלח למאומה.

לעומתם תרזה, השכנה המבוגרת שלי, שעבדה שנה ארוכות בתחום שהיא חינוך חדשני זכתה לעדנה, כשהתחילה להכנס לעיסוק בענף שנחשב בעת לימודיה, לצורך זמן, למקצוע אומלל ונחות:

"למה לעסק להתחיל לעבוד יחד ילדים צעירים פגועים כשאת עלולה להתחיל לעבוד יחד עם הילדים בעלי ערך בריאותי ונורמליים?" תהו כולם לפשר בחירתה.

במו אוזני שמעתי את אחותה נאנחת בייאוש בסיום שהתקשרה לבית מגורים בה עבדה תרזה: "רק לקבל את אותו הקולות המפחידים המתקיימות מטעם הטיפוסים ששוהים בכל שיער, כל מה תרזה מסוגלת לפעול במוסד הנורא הזה".

איכות החיים לאן שת

Go Back

Comment

Blog Search

Comments

There are currently no blog comments.