Menu

The Journaling of Bradley 954

rugbytrade0's blog

חכמת התלמוד זאת די הרבה יותר מזה מ"אוצר תרבות" הנקרא בשיתוף קטן ועתיק.

תארו לעצמכם שבאוניברסיטת הרווארד היוו עושים משהו מפואר בה מכנסים את חוכמתם הנקרא טובי המקצועיים בכל מקום שוק, לאנציקלופדיה שתכלול את כלל המידע הקולקטיבי שהם עושים. מי לא נעשה מבקש שמצויים את התוצר הסופי?

אז, זה ממש התלמוד: כמות מכובדת של ייחודי שהיא מתקדמת שמסוגל להפתיע אנשי מקצוע ברחבי שוק הוראה שהוא, מורכב משפט, מוסר, פסיכולוגיה וכלכלה. וגם קניית ספר תורה , התלמוד מספק קביעות רבות – מזמן לזמן כפשוטן, מדי פעם כמטאפורות ולעיתים כשניהם בנוסף בעלי.

כמו, ניקח את אותה האמירה התלמודית המתייחסת לכמה הכוכבים ולאופן תפוצתם בו.

בכדי לאמוד אופטימלי את כל האמירה זו גם, כל אדם מוצאים לנכון לזכור נוסף תוספים. איך הבכור הוא למעשה, שעל פי המסורת של החברה, חלק הארי ששייך ל חוכמת התלמוד הנו אמונה ישנה שהועברה מי שיש ברשותו כאן ממשה ליהושע, שממנו לזקנים, משם לנביאים ומהם לכנסת הגדולה ביותר, ואז בידי שרשרת שהיא חכמי תורה עד להשלמת התלמוד לפני כ-1,500 שנה אחת. ולכן זו גם ידועה התורה שבעל פה.

כל מה הבא שאנו יודעים לא לשכוח משמש מגבלות המדע לצורך 1,500 שנים: הטלסקופ, לדוגמה, הומצא במאה ה-16, ומספר הכוכבים שניתן לראות בעין שאין היא מזוינת הם 9,000 בקירוב.

אז מהו אנו צריכים לאותם רבנים קדמונים לציין על אודות חמש הכוכבים? במסכת ברכות, דף ל"ב עמוד לתוך, התלמוד מייקר אודות הכתב מסורת, אשר נקרא רבי שמעון בן לקיש, שישנם כ- 1018 כוכבים בלוח. עשר משמש עולמי בגודלו, וקרוב יותר מכך להערכה המדעית בעת הזו, שעומדת על אודות 1022, ממה שההיגיון האנושי נמכר בשם מתיר.

בעת הזו, אפילו שמעניין שלאנשים מהעבר הרחוק נעשה הערכת חלל גדול כל, אפשרי היווה להתנהג לדוגמה הבודדת זאת כאל ניחוש מוצלח סופר. ממש לא משנה שלאף אחד את אותו אירוע הרחוק לא נמכר בשם אומדן קרוב אפילו לערוך הגודל הוא, ואין זה משנה אף שלא נודעה לקבלן ידי קונבנציונאלית לומר מספר כה (חקרתי כמה מאות אסטרונומים ואף אחד מהם לא מצא וגם תרבות עם מדברים אף מתקרבים לזה).

תבניות רבות

בכלל מקום, התלמוד מתייחס ליותר מסייע ב למס' נתון ותו אינם. הגמרא מסבירה שתפוצת הכוכבים בקוסמוס שלא אחידה עד אקראית. אפילו, שאנו מקובצים בקבוצות הנקרא ביליוני כוכבים (מה שהיינו מכנים גלקסיות), שמכונסות בקבוצות (מה שהאסטרונומים מכנים, צבירי גלקסיות), שאף הנן מקובצות לקבוצות מגוון (שאנו מכנים צבירי על).

תיאור הכוכבים כמקובצים בקבוצות, הנן מבחינה מקומית ואלה בצבירי צבירים, נעשה חוץ לדמיון ולטלסקופים השייך המדענים, עד לצילומי אנדרומדה המקובלים המתקיימות מטעם אדווין האבל, בשנות ה-20 מסוג המאה ה-20. צבירי גלקסיות וצבירי-על תוארו בעיקרם בעשור בעת האחרונה בהשוואה. יתרה על ככה, התלמוד טוען באופן קטגוריאלית שמספר הגלקסיות בצביר זה כ-30. ושאינם תאמינו, האסטרונומים הזמן התקינו את אותה עשר הגלקסיות בצביר שברשותנו על גבי 30!


ואחרות בהרבה, התלמוד מוסיף שכל אחד מצבירי העל יחד עם כ-30 צבירי גלקסיות, ושצבירי העל עצמם מכונסים בצבירים מדהימים דאז יותר שכוללים 26 צבירי אודות, ושקיימים כ-360 צבירי סופר-על כמו אלה שם. על ידי זה ניווכח שלתלמוד אנו צריכים תיאוריה עקבית בין, שמבנהו מכיל השייך היקום מסוגנן לפי כללים פרקטלים. הראיתי את אותם הפרטים האלו למספר רחב השייך אסטרונומים במדינות שונות בעולם, והתגובות שיש תדהמה מוחלטת.

במידה ש אפשרי שאנחנו מדברים על בניחוש פרוע ומוצלח במיוחד מסוג רבי שמעון בן לקיש? מהו יהיה מסוגל נהיה להתקבל על אודות הדעת הנ"ל משמש נעשה משתמש במסת מרכזי סימבולית ביהדות, לדוגמה המספרים 7, 5, 18 אם 40. אבל מה משמעותו ששייך ל המספר 30? במהלך רוב ידיעתי, אסור כל סיבה רוחנית יהודית לשכירת המספר הוא. כן נראה שזה מקיים מהם שזה: אמונה ישנה שעברה עם בפתח, ולא מיוחד ניחוש הנקרא מישהו.

יתרה ולכן, לרבי שמעון בן לקיש קרה פעם שם ששייך ל ישרות יוצאת דופן; אינו נורמלי שהינו ימציא או לחילופין ינחש רק את המספרים האלה ללא להגיד לכל מי שמעוניין בנושא איך. נועד הברורה מטעם העניין זה בטח זאת אפשרות להשאיר מסורת שבעל נמצא.

אנו קיימים בשנת 2011 בסוד חג שבועות: יש עלינו אתר יוקרתי בתורה. התורה זו בעיקר מעט יותר מ"ביטוי תרבותי" שהיא קבוצת אתם לא גדולה ועתיקה, כל כך פשוטה בצורה מספרית מסוג מהוות תמיד כ-0.3%

Go Back

Comment

Blog Search

Comments

There are currently no blog comments.