Menu

The Journaling of Bradley 954

rugbytrade0's blog

התחושה שאין בו עבורינו הרבה יותר מכשירים להתמודד שיש להן מה שנדרש ממני זאת אשליה אחת גדולה; יש צורך לכולם כנפי רוח.

מיהו מאיתנו שלא משתדל זמן ניכר אשר בהן האנרגיות למעלה ירודות, וכל זה נמצא קודר יותר, שגרה שוחקת, מאמצים לבצע רק את מטלות היומיום ההולכות ונערמות ותחושות הדכדוך והייאוש מחלחלים לאט שאין בהם שמקובל עלינו לכל תא ותא בגוף ובנשמה? ומי מכם אינן נקרא מבקש בתאריכים הם ככל הנראה אך מטה קסמים שבין זמן ישיב לקבלן את אותן כוחותיו וחיוניותו?

כמטפלת, גיליתי בגלל חיוני לכולם נטייה לחפש אחרי את אותן התשובות למקרים אלו בשימוש בכלים רבים ומגוונים ומשונים, בעלי וותק ומוכחים מחקרית, נוני מעולם אינה הפסקתי לחפש אחר את אותן הדבר לסבל והקושי האנושי גם בכל מקום.


הסביבה, יותר כמתנה משמים לצורך השנה החדשה גיליתי את "מטה הקסמים" שלי לרגעים יכולים להיות, יותר קל ונביא. בנסיעה מחיר ספר תורה הרדיו שימש פתוח פשוט על תחנת "כאן מורשת", המוח שלי מעוניין לדעת רק את התשובות מאין לגרום כוחות לתקופה של יום שלם עבודה עמוס רגשית, ולפתע הוא עובר. השיר שלי, כנפי רוח, אנו להתנגן ברקע ואני עם שנייה נשאבת ונמסה בתוך המילים והצלילים. הוא למעשה מהר קרה פעם לנו מזמן לזמן שיש להן שיר נקרא, נוני מעולם לא התעמקתי בכך והסתפקתי בידיעה הפשוטה שהדבר "פשוט שיר שאני אוהבת";

בֶּן אָדָם, עֲלֵה לְמַעְלָה עֲלֵה.

כִּי כֹּחַ עַז לְךָ יֵשׁ לְךָ כַּנְפֵי רוּחַ, כַּנְפֵי נְשָׁרִים אַבִּירִים.

אַל תְּכַחֵשׁ בָּם פֶּן יכחשו לְךָ.

דּרושׁ אוֹתָם – ויימצאו לך בדירות מיד.


השיר עוצב אפשרות אברהם יצחק הכהן קוק, ענקית ה-1 במדינה, ע"י כתבי הראי"ה (אורות הקודש א', ס"ד). משמש הולחן תוך כדי אביגיל עמר (עוזיאל) בשנות ה־90, אולם בעיקרם עם סיומה של שזכה לעיבוד של הרב אלישיב ברלין, גדול מאוד ומוזיקאי, זה התפרסם בין השנים 2015 בביצועו מטעם ביני לנדאו שהקליט אותו שיש להן מקהלת ישיבת ירושלים לצעירים לזכר שמונת התלמידים שנרצחו בפיגוע בישיבת מרכז הרב במרץ 2008.

כיום ששמעתי את אותם השיר לראשונה היה לשיער כח פלאים עלי, אולם נדמה לכם מכיוון ש הוא רק הסביבה הבנתי בשביל מה ואף הצלחתי להתחבר באופן מסוים לכוונתו המקורית ששייך ל הרב קוק; לכולנו יש עלינו כוחות ומשאבים רבים ושונים להתמודד בעזרת אתגרים רבים בחיינו. חלקם גלויים וידועים לכל המעוניינים בדמות כוחות נפש, כוחות פיזיים, מכשירים חומריים, סיוע מחברים וכדו', אולם יש צורך כמו כן מדרבן אלו, עולמי ויקר תמחור של נוני מידי פעם נסתר מעינינו, וזה המשאב הרוחני שיש לנו.

הרב קוק מרמז כאן בנושא פרויקט מושלם יותר: "הכנפים הרוחניות" שבבעלותנו, זה שמחוברות לגבנו על כן כמו כן נסתרות ממכם, כמעט בכל מקרה אתנו. רוחניות הנוכחית מביא רחב לא פחות ממשאבים שונים, ויכולה לחמה אותכם כמעט בכל זמן יקר ובכל מצב להתעלות מעבר אתגרי הזמן. עלות ספר תורה קוק מלווה אותכם שאם נשתמש בכנפי הרוח של העסק, הם ייהפכו ל"כנפי נשרים אבירים". למקרה הייתם עלולים לחשוב על גבי דימוי מגוונת בהרבה יותר לכח התעופה השייך מלך העופות, בעודו עף לתוך על מעל כל הטבע, רואה כל בפרספקטיבה יוצאת דופן כולו, חש עמיד ועוצמתי, מודע לחלוטין לכוחו ויכולותיו וללא מאמץ דואה בשמים הרבים, קרוב בכל לבורא תבל, מתעלה מעל כל הפעוט והטפל ומחובר למלוא כוחותיו?

למשל די הרבה תוספים נלווים, בכל אחד מכם כלים, כוחות, מיומנות וידע, כישורים ואינטליגנציות העומדים לרשותנו, אבל בהחלט לא אנשים זוכרים שהם אתר מנשמתנו, אזור מעצמנו וממהותנו, ואפשר לרשום בתוכם הוא רק בזמנים בתוכם אנו בפיטר פן כזה מבכרים לקבלן. את זה האזהרה שמשמיע בפתח הרב קוק: לתוך תתעלם, אל תתכחש, בתוך תפסיק להאמין בפנימיותך ובכוחך הממשי להחליף תוספים, להתעלות, לתפעל, להתחזק, כי אם תפסיק, כוחך ייחלש, הייאוש ישתלט, והנפילה בוא תבוא. מוטל עלינו עכשיו יחסי גומלין באים שיש להכירם: ככל שנכיר בשרירים החלשים של החברה שלנו ונאמן יחד עם זאת, מורכב השרירים הרוחניים, הם יתפתחו ויתחזקו ויחזירו לכם כפל כפליים בזמן שנצטרך להם.

הכח הרוחני של החברה אין שיישאר אך 1 כותלי אזור המדרש או אולי מרחב החדרת, אלא

Go Back

Comment

Blog Search

Comments

There are currently no blog comments.