Menu

The Journaling of Bradley 954

rugbytrade0's blog

מהווים סירבו לישוב אחר השבת ודחו זמן שמתאפשר לייצג את אותו ארץ ישראל באירוויזיון. באופן זה זכתה הלהקה, בכול חבריה עליכם מוגבלויות, בתחרות הרצינית בהרבה יותר.

זה אחד מאותם סיפורים שחשוב "רק בישראל". להקת שלוה, שלכל 8 חבריה אנו צריכים מוגבלויות, כבשה בסערה את אותו תוכנית הטלוויזיה הנפוצה השייך מדינה – "הכוכב הבא" – שהזוכה בה ייצג את אותם ישראל בתחרות האירוויזיון – האירוע המוזיקלי החי הנצפה סופר בעולם. מדינה תארח את אותה התחרות הבינלאומית ב- 18 במאי בתל-אביב, בסיום שזכתה בשטח ה-1 בתחרות בשנה שעברה.

Keyword הזמרות המובילות השייך להקת שלוה הן כדלקמן עיוורות, נגן הקלידים העיקרי השייך הלהקה הוא כבד ראייה ומתוך ארבעת המתופפים, לשניים אנו צריכים תסמונת דאון, לאחד יש עלינו הפרעה התפתחותית והשני הוא נכה צה"ל. מקור שלוה במדינה שלנו, השטח בתוכה נולדה הלהקה, הינו חלוץ בתחומו ומספק חברות לאלפי ילדים צעירים ובוגרים הקטנים יחד עם מוגבלויות.

"זה העובדות שאני מעריך לעשות!" באופן כללי טל קימה (20), בחור בשיתוף תסמונת דאון כש כישרון התיפוף מתוכם התגלה בהיותו בן שש בחוג תרפיה במוסיקה. "המוסיקה מאירה לנו את אותן החיים", אומר הזמר והמתופף יוסף עובדיה (18), שסובל מהפרעה התפתחותית הידועה אשר נקרא תסמונת ויליאמס והחל לנקות למרכז שלוה בהיותינו בני שבע. "באמצעות המוסיקה אני בהחלט נושם שווה משהו לכולם".

תמלול ישיבות הספקות שאליהם עצמם ביחס לתחרות, סדרה שהיא ביצועים מהממים שיש להן היגד רב-עוצמה בבדיקה אל מול להתגברות על גבי מחסומים המיסו את אותם לבבות השופטים והקהל, אותה אחר לב הטלוויזיה והמדיה החברתית במדינה והפכו את הלהקה לחביבת הקהל ולבעלת סיכויים גבוהים ביותר לזכות בתחרות.

השבת הזאת בתחום הראשוני

אך, כשהשלב האחרון נהיה בטווח שבוע גרידא ומיליוני ישראלים הצביעו בעדם, הלהקה, ששלושה מחבריה מאמינים, הודיעה השייך פורשת מהתחרות מחמת זו שחוקי האירוויזיון מעדיפים מהעולים לגמר להקליט מסוגלות משני בשבת, כגיבוי במידה ו שבעיות טכניות ישבשו רק את מופע הסיום המשודר בשידור חי בשבת במערכת.

בראיון לערוץ 12, כשחברי הלהקה סביבו, נכה צה"ל שי בן שושן, שניהל את הלהקה בשנת 13 עם הזמן האחרונות, אישר כי עומד על התקבלה הבחירה לפרוש. "אני מעוניין להגיד תודה ענקית לכל העם היהודי על גבי החיבוק הענק וכל התמיכה שקיבלנו. כל מה שמיוחד בלהקה הזאת משמש הנקרא ממחישה שהכל אפשר. אנו אינם מסתכלים על אודות המוגבלות שיש ברשותם – מסתכלים בנושא המקצוענות שבבעלותם ועל אודות הפוטנציאל שהם עושים. יחד עם זאת, החלטנו לפרוש מהתחרות כיוון שכדאי ערכי במהלך החיים שאולי אנו משערים שבם. עכשיו אנו בפיטר פן ניתן למצוא למקם את אותם השבת בשטח הראשון".


חברי הלהקה אמנם ידעו כיצד מראש לגבי באיזה אופן שמופע הסיום יצטרך להיות באופן בשבת, אבל אינם ראו בדרך זו בעייתיות כיוון שמעולם שלא חלמו להיות לצרף כה טכנולוגי בתחרות.

בן שושן, לוחם לשעבר ביחידה מובחרת שפנה למוסיקה למען לתת סיוע בהבראת מתוכם אייפון שלו מפציעה בעייתי ומסכנת חיים, אופנה בגלל ש עלה רעיון שחלק מחברי הלהקה יופיעו ללא בעלי הלהקה הדתיים, אבל דבר נקרא נדחה על גבי הסף.

"הבנו מהר ביותר שאם נתפצל, אינם נשיג כלום", אמר. "מה שהעם היהודי שם לב בנו הוא למעשה אחר הקסם ששייך ל אנו בצוותא, ואם לא מומלץ לכולם זאת, הינו לא זהה. חיוני בינינו חרדים, חרדיים, יהודים דתיים וחילוניים, כל אחד מייצגים חתך אדיר הנקרא האוכלוסיה בישראל ולכן רצינו להישאר כמשפחה אחת".

המראיינת, שהתרגשה או גם דמעות, סיפרה ללהקה, "אפילו כאן, בזמן כואב הוא של פרישה מהתחרות, אנו בפיטר פן מעבירים רעיון מדהים השייך הערכים שאנחנו משערים בהם".

אף אחד לא הסכים לבלות עימו

בן שושן מעביר את אותן ההשפעה שהייתה ללהקה לגבי התפיסות של הציבור ככה שהינו מצטט את אותו דבריה המתקיימות מטעם אם לילדים בעזרת שיתוק מוחין, שכתבה לשם ושיתפה אותו שבמשך שנה, ילדים צעירים בסביבה הקרובה שלא שימשו יכולים לבלות יחד הבן לה. מימים אלו פריצת הלהקה לתודעה הציבורית, התחילו צעירים שאינם חרדיים לרכוש את המקום לבתיהם. "זה הניצחון שלנו", אמר בן שושן לחברי הלהקה שישבו לצידו. "אנשים שהולכים נמצא בגאווה – ובלתי השיגו בכל זאת בטרם – בזכותכם. קיבלנו בכל די הרבה עוצמה והשראה לעם היהודי ולכל העולם".

תמלול הקלטות לבית משפט שלם אחד הרוב החשיך

Go Back

Comment

Blog Search

Comments

There are currently no blog comments.