Menu

The Journaling of Bradley 954

rugbytrade0's blog

לצורך שלוש שנים קרה עבור המעוניינים מהם הזוי: גיליתי שסבא שלי שימש ידיד ב-SS ונכלא על גבי פשעים אל מול האנושות.

קורה ידעתי שכדאי עבורנו סבא גרמני. קארל ניימן. אינם מוחי את החפץ, משמש נפטר לקראת שנולדתי. אבא שלי אך מעולם איננו שמר זו בסוד, שאבא שלו, שהיה 'סתם פקיד קטן', נהיה ידיד במפלגה הנאצית. אינו סיפרתי הנל לחברים שלי, ובודאי אינו בני העם היהודי שביניהם. הנו הינו פרק אפל שקל אינם דיברתי על גביו.

לקראת שלושה שנים, בעוד אשתי מתכוננת להגיע לועידה בברלין, התגלה עבורנו העובדות עדיין מעט יותר נוראי. החלטתי להרשם אליה לגרמניה לחופשה קצרה. שאלתי את אבא שלי איפה הוא גר במלחמה. רציתי שישנם את חלל המגורים, ואף גם לצלם עבורו בערך כמה המראה. חיפשתי באינטרנט מידע מיוחד בנושא הרחוב אייפון שלו.

קארל לבוש החם מדים
יחד פרוץ מלחמת הבריאה העיקרית
ובעודי מחפש, קפץ לפניי דף שעליו כתוב: SS האופטסטורמפיהרר קארל ניימן... פשעים נגד האנושות... תועלת בעבודות כפייה.


גיליתי שבמאי 1945 סבי נעצר בהרים האלפים, על ידי חיילים אמריקאיים, ונאסר במחנה שבוים לשעבר במהלך שלושה קיימת. משפחתי סגרה את אותן הפרק המכוער הנ"ל בחייהם ובנוסף גם רק אחת אינו דיברו בנושא זה מחדש. השירות זה צבר בטווח גיל 5ר0, ואולי עם העניין שאני בייחוד, ואף יחודי הזעזוע, ממש לא נתן עבורנו מנוחה. חשתי דחף לחטט מקיף בהרבה יותר בתגלית החדשה שלי ולכתוב על הצוואה. סרקתי ארכיונים, הלכתי למחנות ריכוז, שוחחתי שיש להן חוקרי שואה וקרובים והתחלתי לצרף את הסיפור – רק השייך קארל ניימן, אלא ששייך ל בני המשפחה, שחיה בברלין פועלים שהיו בו זמנית ביזאריים ורגילים להחריד.

לאבי יש זיכרונות מקובלים הנקרא ילדות בתוכה משמש ראה הרבה מאוד, אבל הבין לא הרבה. לצורך עבודת המלחמה, אביו קרה פעם מנקה ל'מסעות עסקיים'. בו ברגע אשר הוא נקרא חוזר, הוא למעשה מיד נעשה מתכונן לצאת. המציאות נודעה שהוא פיקח אודות מחנה כפייה והמפעלים בתוכם הינו ביקר היוו חומר מסוג בטון אושוויץ, דכאו, בוכנוואלד וזקסנהאוזן.

קציני SS בקשו מתושבי המחנות לרכוש עבודה מוזרות בביתם הפרטי. אבי זוכר גבר שלבש "תלבושת אפורה מפוספסת מטונפת, שהמלה ' בלתי מוסבר ' כתובה לגבי גבו". אלו הביאו תוספות, תקנו בגדים, יקימו מיטות קומתיים ומקלט בהשוואה ל התקפה אווירית בדירה. אמו נתנה לדירה קפה ועוגה. הם אמרו בידה שאנו אוהבים להגיע לביתה. ילדים שיחקו במכתשי הפצצות: הינו היווה הבדל מטעם עשרות מיליון מהמשטר הרצחני שבו אביהם שימש שותף פעיל.

קארל במדי חג
תוך שימוש אשתו מינה, 1933
בערך כמה בהחלט סבי ידאג מהשואה ומה הייתה מידת מעורבותו? בשבועות האחרונים ששייך ל המלחמה, הוא היה אחד מארבעת הקצינים שהורו לעבור בשיתוף בני משפחותיהם מברלין אל האלפים. בני המשפחה עצרה בדרכה ליומיים 3 בדכאו, ואבי זוכר אשר הוא שמע שיחה טובה פעם הורינו כשהם הסתכלו בנושא בניין פחות בעזרת ארובה עשנה טובה יותר. אמו אמרה: "אתה יש לו את הידע מתוכם יערכו שם? מהווים הורגים רק את בני העם היהודי ושורפים את אותם גופותיהם." אבא ממנו שימש אמפתי: "לא, אינם בהכרח היוו עושים העובדות כזה", נולד התעקש.

יש נוח כל מידע מועיל מנוגדות להכחשותיו, מכדי שהן הם יהיו אוביקטיביות. במשפט שממנו בשנת 1948, חסרו לתביעה דוקומנטים מפלילים ששימשו בזמנו לבנות את אותה הבוס ששייך ל קארל, אוסוולד פוהל, ראש מחלקת המשרד הראשי למשק ולמנהל של האס אס. תופס אותו העלות קארל ניימן ניהל חשבונות בשנת 1942, במדינה הוא למעשה קונן בנושא 'אבדן' של 8,000 פועלים במיידאנק. שמונת אלפים יהודים נלקחו משם ונורו – וקארל חיבר את המועד הספציפי ששייך ל הוצאתם להורג.

זה טען שהוא מעולם אינן ביקר באושוויץ – ובכל זאת נולד היווה ה'מפעל' השני בגודלו של ה-SS, והיסטוריון המתקיימות מטעם השואה אמר לכל המעוניין אינה נורמלי אשר הוא מעולם לא ביקר בו. ואיך משמש נמכר בשם עלול לפנות למחנה בסיומה של מחנה, וממש לא לעיין כל סימן לעינויים, רק את המוזלמנים, לבדוש אחר ריחו מסוג המוות? סבי מצא ניצולי מחנות שיעידו להגנתו שהוא לא התעלל בריאותית באיש. ומה על גבי הקבלה הפסיבית שאפשרה להם להתעסק לצורך ה-SS במהלך 10 שנים?

המטרידות ביותר היו ההערות מהשופט שניהל את אותו הדיון, שקארל ניימן, כשהציגו בפניו את כל דבר, אינו הראה מרבית סימן הנקרא חרטה על גבי חלקו בשעבוד מטעם אנשים ללא מפשע וביחס הברוטלי אליהם.

קשה להיות ענייני. היו דקות בם שנאתי את כל הסבא שלי. היה חלון מהיר במדינה גיליתי אשר הוא ביצע פרנסה תוך שימוש הגסטפו לשחרור אסירים – שחשבתי שאול

Go Back

Comment

Blog Search

Comments

There are currently no blog comments.