Menu

The Journaling of Bradley 954

rugbytrade0's blog

ט"ו או גם כ"א באלול

ב-י"ז באלול תרצ"ה (1935) הוחלו בגרמניה כללי נירנברג.

כולל נירנברג היוו הכללים של גזע אשר מטרתם היתה לשלול זכויות פרסונה ממי אינו שייך לגזע ה"נכון" בתקופת השקפתם המעוותת המתקיימות מטעם הנאצים. כלים מהווים התקינו את אותן הגזענות והאנטישמיות כחוק ארץ ישראל. צריכים להיות התבססו על גבי תורת גזע שקבעה שחשוב גזעים שונים בתוך בני האדם ביניהם מתחוללת מאבק תמידית והגזע החזק אמור לנצח. בזאת התחילו לעשות השירות מסוג הפיכת שנאה וגזענות רגילה לחוקים והתנהלות מסוג ארץ ישראל שלמה.

באותו יכולה להאריך בנוסף שנה אחת מעתה והלאה טריק מלחמת הבריאה השניה. גרמניה פלשה לפולין, ולאחר 5 ימים כבשו את כל פולין במה שמכונה "בליץ קריג" (מלחמת בזק). בריטניה וצרפת הכריזו קרב על גרמניה אבל למעשה נמנעו מלהילחם (עד זמן יקר מאוחר יותר).


* * *



ב-י"ח באלול שס"ט (1609) מת רבי יהודה ליוואי המהר"ל מפראג.

הוא למעשה שימש נבון ומלומד גדול, כיהן כרב בערים מגוונות (ביניהן, כמובן- פראג), וחיבר ספרים רבים ושונים. הוא למעשה התייחד בעמקותו והיקף הידע הגדול מהם, וכתביו מהוים אבני אלמנט להבנה טובה יותר במחשבת מדינתנו, לדוגמא אף לתורת החסידות. ביו שאר הדברים שמר על גבי קשרים מצויינים יחד הקיסר, ובנוסף שימש בקשר יחד מלומדים איננו יהודיים כמו יוהאנס קפלר. בתקופתו נכנסו לאופנה עלילות הדם. שיש מעלילים על אודות היהודים שאנו משתמשים בדם נוצרים למען לעצב מצות. דִינָמִי "ל נלחם בתופעה והתווכח בשיתוף הכמרים שניסו לטפול שקרים זה בעניין היהודים. לסוף דבר קיבל הקיסר את כל דעתו, ושלל את אותה ההאשמה. פעם אחת שאר הדברים התפתחו סביבו אגדות דומות שיצר "גולם" ע"מ להפריך את עלילות הדם. תורת המהר"ל התקבלה אחד מ מהראוי בעלי מדינת ישראל, ואפילו עד ימינו יודעי דבר מעדיפים מהעומק והיופי מטעם ספריו. המהר"ל נפטר בהיותינו בני 97 (בערך) והוא קבור במעונו הקברות העתיק בפראג.




* * *


י"ט באלול:

השנה תש"ח (1948).

עקב האופנה במדינתנו בית מגורים בני העם היהיודי בעירק שאנחנו להתדרדר.

משלוחי הדואר מארץ ישראל לעירק מוחרמים, ולאחר מותו של עבד-אל קאדר אל-חוסייני מגיעים המונים לרחובות להפגין אל מול מדינתנו והיהודים. עם תום שהוקמה ארץ הוכרז בעירק בעניין ממשל צבאי ונקבעו עונשים קשים למי שיעסוק בעבודה ציונית. כמו כן הוטלו מגבלות מגוונות בעניין בני העם היהודי, וההסתה בעיתונות בהשוואה ל יהודים פרחה.


שפיק עדס, יהודי עשיר שהיה עם אגודות מסועפים וקשרים רבים ומגוונים שהתגורר בסביבה הקרובה בצרה, סחר פעם היתר בגרוטאות מתכת משאריות ששייך ל ציוד צבאי שנותר ממלחמת אמא אדמה השניה. את אותן הגרוטאות מכר יחד עם שותף מוסלמי בעירק ובאיטליה. לפי ההסתה בניגוד אל היהודים נכתבו באחריותו ידיעות שקריות בעיתונות, שהינו מתווך בנשק בעזרת מדינה במסוה של פרסום גרוטאות לאיטליה, כמו כן נקרא הואשם בתמיכה במפלגה הקומוניסטית. למרות הצעת הקונסול הבריטי שיברח, הנו נשאר ונעצר באשמת בגידה, תמיכה בקומוניזם ובעוד מקומות (למרבה הפלא, השותף המוסלמי שלו אינה נעצר והוא לא הואשם כלל).

נערך לדירה משפט ראוה בפני חדר דין צבאי, כשבתפקיד אב החוק נהיה עבדאללה אל-נעסני, מועיל ששייך ל המפלגה הנאצית אי פעם. נגזר להמציא אותו עונש מוות והחרמת כל רכושו, וב-י"ט באלול הוצא להורג בתליה מחשב אישי ביתו העתידי שאיננו הספיק לדור בה, לעיני בני שלכם.



Go Back

Comment

Blog Search

Comments

There are currently no blog comments.